به ایران آگهی خوش آمدید

تولید کننده انواع ساندویچ پانل های سقفی

نياز گسترده و روز افزون جامعه به ساختمان و مسکن، ضرورت استفاده از روش ها و مصالح جدیدی همچون ساندویچ پانل را به امری ضروری تبدیل کرده است.

 این مسئله به منظور افزایش سرعت ساخت سبک سازی، افزایش عمر مفید و نیز مقاوم نمودن ساختمان در برابر زلزله را بیش از پیش مطرح کرده است .

حل مشکلاتی نظیر زمان طولانی اجرا، عمر مفید کوتاه و هزینه زیاد اجرای ساختمان ها عواملی است که صنعت ساختمان را وادار به ارائه راهکارهای جدید نموده است. این راهکارها به منظور استفاده عملی از روش های نوین و مصالح ساختمانی جدید جهت کاهش وزن، کاهش زمان ساخت، دوام بیشتر و کاهش هزینه اجرا است.

سبک سازی یکی از مباحث نوین در علم ساختمان است که روز به روز در حال گسترش و پیشرفت می باشد.

ساندویچ پانل و فناوری آن یکی از عوامل اصلی کاهش وزن تمام شده ساختمان، بهینه سازی روش های اجرا، صرفه جویی در هزینه ، زمان و انرژی می باشد.

می توان با بهره گیری از ساندویچ پانل و فناوری های مربوط به آن زیان های ناشی از حوادث طبیعی مانند زلزله را کاهش داده و صدمات ناشی از وزن زیاد ساختمان را به حداقل رساند.

یکی از روش های سبک سازی ساختمان ها کاهش وزن تیغه های بار بر در ساختمان است كه به کمک ساندویچ پانل های پیش ساخته  (3d) انجام مي گيرد.

شرکت فرا صنعت جدار با نام تجاری جدار پانل به شماره 632 که از سال 1383 در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در مجموعه ای به مساحت 25،000 متر مربع، در زمینه تولید انواع ساندویچ پانل های سقفی ، دیواری ، سردخانه ای و داکت های فوق سبک هوا رسانی و با ایجاد یک خط پیوسته پلی استایرن آغاز به کار نمود است.

محصولاتی که شرکت فرا صنعت جدار در حال حاضر افتخار تولید و عرضه آنها را دارد به شرح زیر میباشد.

  • ساندویچ پانل دیواری

  • ساندویچ پانل سقفی

  • ساندویچ پانل اتاق تمیز

  • ساندویچ پانل سردخانه ای

  • کانال پیش عایق

  • ورق های پوششی

  • کانکس

در سال 1389 نیز یک خط بزرگ مدرن تمام اتوماتیک تولید انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری و سردخانه ای و همچنین یک خط کامل از انواع داکت های هوا رسانی که به تحقیق بزرگترین خط تولید در خاورمیانه است را نصب و راه اندازی نمود به صورتی که ظرفیت خط تولید انواع ساندویچ پانل در یک سال بیش از 1،500،000 متر مربع و خطوط تولید انواع داکت های فوق سبک هوارسانی و ورق شادولاین این شرکت را به بیش از 1،000،000 متر مربع افزایش بخشید.

ساندویچ پانل

کاربرد ساندویچ پانل از کارخانه ها گرفته تا استادیوم ها، مراکز تجاری تا استخرهای شنا، و مراکز صنعتی و صنایع مختلف می باشد.

در کنار سازه های صنعتی و فضاهای عمومی بزرگ، ساندویچ پانل به عنوان یک محصول کم رقیب در ساختمان های نظامی و ساخت و سازهای مرتبط با بخش کشاورزی، ساختمان های پیش ساخته و انواع مختلف انبارها مورد توجه قرار می گیرد.

ساندویچ پانل ها در انواع مختلف مانند ساندویچ پانل دیواری ، ساندویج پانل سقفی و پانل های خاص برای کاربرد در اتاق تمیز ، سردخانه تولید می گردد.

کارخانه جدار پانل مفتخر به تولید انواع ساندویچ پانل ها مطابق با درخواست مشتری و شرایط پروژه می باشد.

اجزاء تشکیل دهنده ساندویچ پانل

اجزاء تشکیل دهنده ساندویچ پانل به دو بخش اصلی عایق میانی و لایه های رویه و زیره می باشد. جدار پانل برای عایق میانی ساندویج پانل از عایق پلی یورتان (PUR) و پلی ایزوسیانوریت (PIR) استفاده می کند.

ورق های پوششی ساندویج پانل ها با توجه به نوع کاربرد، شرایط منطقه ای پروژه و محدودیت های هزینه ای تغییر میکند.

در جدول زیر انواع این ورق ها را با ضخامت و نوع پوشش نشان داداه شده است.

اين ساختار به ظاهر ساده كه به علت شباهت ظاهريش با ساندويچ به همين نام خوانده مي‌شود، مزيت‌ها و قابليت‌هاي فوق‌العاده‌اي از خود نشان مي‌دهد.

ساختار طراحی شده برای ساندویچ پانل ، مقاومت بسيار بالاتري نسبت به تک‌تک اجزاي خود دارد و از سبكي فوق‌العاده‌اي نيز برخودار است. همچنين هزينة نسبتاً پاييني داشته و به سرعت و سهولت مي‌‌تواند در ساخت‌وساز مورد استفاده قرار گيرد.

انواع ورق ساندویچ پانل جدار

ردیف

پوشش (Coating)

نوع

ضخامت

1

پیش رنگ کوره ای 25-30µ

آلومینیوم

0.7mm

آلوزینک

0.3-0.7mm

گالوانیزه

0.3-0.7mm

2

فویل آلومینیوم

80-200µ

3

کاغذ کرافت مصلح به فویل آلومینیوم

80-110g/m2

 

 

 

 

 

 

 

از ورق های آلومینیوم و آلوزینک برای فضاهای با رطوبت بیشتر و محیط های اسیدی استفاده می گردد.

صنایع فولاد، سازه های کنار دریا، پتروشیمی ها، صنایع ذوب آهن، صنایع مس، محیط های دارای آلایندگی بالا و جاهایی که احتمال وقوع باران های اسیدی زیاد است، مثال های از کاربردهای ورق آلوزینک و آلومینیوم است.

ورق های آلومینیوم قدرت بالاتری نسبت به آلوزینک برای مقابله با رطوبت و اسید دارد. لذا جاهایی با این مشخصات ساندویچ ها را از جنس ورق آلومینیوم می سازند. همچنین آلومینیوم وزن تمام شده پانل ها را کاهش می دهد.

ورق های گالوانیزه برای تولید ساندویچ پانل ها در محیط های پایدار و غیر خورنده و اسیدی کاربرد دارد.

در واقع از ورق گالوانیزه برای تولید پانل ها در ساختمان سازی، سوله ها، کارخانه ها و … استفاده می کنند.

انتخاب نوع پوشش ساندویچ پانل

خصوصیات صفحات داخلی و خارجی ساندویچ پانل باید با توجه به شرایط محیطی که ساختمان شما در معرض آن قرار دارد تعیین شوند. ورق بیرونی ساندویچ پانل باید در برابر تغییرات دما ناشی از آلودگی جوی ، باد ، خورشید و تماس با اشعه ماوراء بنفش و همچنین اثرات شیمیایی و فیزیکی مقاوم باشد.

از طرف دیگر ، ورق داخلی به لطف وجود هسته عایق ساندویچ پانل، در مقایسه با ورق بیرونی درجه حرارت کمتری دارد. بنابراین، ورق داخلی تحت تأثیر شرایط جوی و اشعه ماوراء بنفش قرار نمی گیرد. با این حال، صفحات داخلی ممکن است با اثرات فیزیکی و شیمیایی مختلف ناشی از شرایط محیط داخلی ساختمان شما مانند میعان و گازهای شیمیایی روبرو شوند. جدارپانل گزینه های متنوعی از پوشش را ارائه می دهد تا بتوانید بر اساس موقعیت و نیاز ساختمان خود از ساندویچ پانل های مختلفی استفاده کنید.

انواع فوم و عایق ساندویچ پانل

نوع

دانسیته

ضخامت

تیپ

پلی یورتان (PUR)

30-60Kg/m3

20-200 mm

B1 – B2 – B3

پلی ایزوسیانوریت (PIR)

30-60Kg/m3

20-200 mm

 

 

 

 

فرم پوشش ساندویچ پانل

 

دیواری کوچک

دیواری بزرگ

پیچ مخفی

سقفی

کانال پیش عایق

رویه

میکرو-ریلی-صاف

صاف-ریلی

طرح پیج مخفی

ذوزنقه ای

صاف

زیره

صاف-ریلی

صاف-ریلی

صاف-ریلی

ریلیصاف  FA–CP

صاف

 

 

 

 

فرم پوشش ساندویچ پانل

فرایند تولید ساندویچ پانل

  1. باز کردن رول ورق
  2. آماده سازی ورق برای رنگ ( واحد کورونا) باد دادن بار الکتریکی به ورق
  3. حالت دهی به رول
  4. سیستم تغذیه و تزریق پشم سنگ
  5. سیستم فوم PUR / PIR
  6. واحد پرس ورق
  7. واحد برش
  8. واحد خنک سازی Cooling Unit
  9. واحد استاندارد
  10. واحد بسته بندی

مزایای ساندویچ پانل

  • نصب سریع و آسان

بر خلاف سیستم های سنتی، ساندویچ پانل جدار پانل در یک خط تولید مدرن و مجهز، در قطعاتی با ابعاد مورد نیاز و قابل اسمبل، در رنگ های مختلف و با تنوع عایق بندی بر اساس ساختار تأسیسات شما تهیه می شوند.

تمام مراحل تولید، تحت فرآیندهای مهندسی و کنترل کیفیت در کارخانه جدار پانل انجام می شوند.

نصب ساندویچ پانل ها با وجود اتصالات تعبیه شده بر روی سطوح آن بسیار آسان است.

با استفاده از امکانات پیشرفته حمل و نقل و تجهیزات بالابر مکانیکی، مدت زمان حمل و نصب آن به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

  • عایق حرارتی ایده آل

عایق حرارتی ساندویچ پانل به منظور کاهش مصرف انرژی در زمستان برای گرم شدن و در تابستان برای خنک شدن است.

ساندویچ پانل یکی از مصالح ساختمانی است که همواره توسط کارشناسان برای عایق حرارتی توصیه شده است.

عایق پانل ساندویچی از جنس پلی یورتان و پلی ایزوسیانوریت می باشد.

ساندویچ پانل های عایق حرارتی از بروز مشکلاتی نظیر تغییر شکل و رطوبت ناشی از تغییرات حرارتی و تراکم جلوگیری می کند.

ضخامت  عایق ساندویچ پانل با توجه به ظرفیت تحمل بار، شرایط منطقه، نوع ساختمان مورد استفاده و مقدار عایق حرارتی متفاوت است که این موارد روی قیمت ساندویچ پانل موثر می باشد.

  • سرمایه گذاری اقتصادی

در بسیاری از انواع ساختمان ها می توانید با انتخاب ساندویچ پانل مناسب، هم در زمان ساخت و ساز و هم در زمان نصب تجهیزات صرفه جویی کنید.

به خاطر نصب آسان این پنل، می توانید کارهای تزئینات ساختمان را بدون وقفه در کارهای روزمره ساختمان انجام دهید. علاوه بر این قیمت ساندویچ پانل نسبت به سایر مصالح ساختمانی کمتر می باشد.

همچنین سبکی ساندویچ پانل به شما امکان می دهد تا هزینه های حمل و نقل و نصب آن بسیار ارزان تمام شود و به دلیل ساختار بادوام، هزینه های نگهداری آنها پایین است.

  • ظرافت و زیبایی ظاهر ساختمان شما

ما در جدار پانل هر روز ایده های جدیدی را برای زیبایی سازی ظاهر ساختمان های شما به ساندویچ پانل ها اضافه می کنیم.

ساندویچ پانل های طراحی شده در رنگ های مختلف و در ساختاری که باعث می شود موقعیت های آنها به صورت افقی، عمودی یا زاویه ای قرار بگیرد. لذا به شما این امکان را می دهد تا دیوارهای بیرونی ساختمان خود را زنده کنید و به ساختمان خود نمایی زیبا و شکیل ببخشید.

همچنین به خاطر کاربرد متنوع ساندویچ پانل ها، می توانید از آنها در بخش های داخلی نیز استفاده کنید و طرح های مختلفی را ایجاد کنید.

  • مقاومت بالا در برابر آتش

یکی از انواع پانل ها که می توانید متناسب با ساختمان خود انتخاب کنید، ساندویچ پانل های مقاومت در برابر آتش می باشند.

در هنگام آتش سوزی می توانید انتشار آتش را در داخل ساختمان و محیط اطراف آن کاهش دهید و از خطرات جانی و مالی در امان بمانید.

هنگام انتخاب ساندویچ پانل مقاوم در برابر آتش، باید به عواملی از قبیل میزان مقاومت در برابر آتش و مدت زمان آن و همچنین اندازه و ارتفاع ساختمان خود توجه داشته کنید که برای این منظور می توانید ترجیحا از ساندویچ پانل های دارای هسته هایی از پشم سنگ یا هسته های PIR استفاده کنید.

  • غیرقابل نفوذ در برابر هوا و آب

به لطف اتصالات کامل و دقیق ساندویچ پانل جدار پانل، این محصولات مانع از نشت هوا و آب می شوند. این پانل ها عایق های حرارتی فوق العاده ای هستند که باعث می شوند گرما در هیچ نقطه از ساختمان شما هدر نرود. بنابراین شما گرمایش و سرمایش را در ساختمان خود کنترل می کنید و می توانید از راندمان انرژی اطمینان حاصل کنید.

ساندویچ پانل ها با داشتن ساختار ضد آب و عایق کاری مناسب، در برابر شرایط طبیعی مانند برف و باران از نفوذ رطوبت به ساختمان شما جلوگیری می کنند به همین دلیل آنها مانع از خوردگی در سازه های اسکلت فلزی ساختمان می شوند، و محیطی سالم و راحت را در ساختمان شما ایجاد می کنند و در نتیجه ساختمان شما محکم تر و بادوام تر می شود.

  • خاصیت عایق صوتی

خاصیت عایق صوتی بودن برای به حداقل رساندن اثرات مضر سر و صدا بر روی انسان، کنار گذاشتن صداهای ناخواسته و کاهش انتشار صدای مناطق شلوغ ضروری است.

با داشتن هسته عایق پشم معدنی (پشم سنگ) و سطح ورق فلزی سوراخ دار که منجر به ایجاد خاصیت عایق صدا می شوند، ساندویچ پانل های آکوستیک مورد استفاده در سقف ها و دیوارها با ایجاد فضاهای آرام تر، راحت و عاری از سر و صدا باعث افزایش بهره وری می شوند و از بروز حوادث در محل کار جلوگیری می کنند.

عایق ساندویچ پانل

کاربرد و نیاز هر ساختمان متفاوت است و بدین ترتیب انتخاب عایق ساندویچ پانل نیز با توجه به نوع نیاز به عایق های حرارتی، صوتی، آبی و مقاومت در برابر حریق میتواند متفاوت باشد.

ساندویچ پانل پلی اورتان (PUR)

پلی اورتان فوم سفت و سختی است که با مخلوط کردن اجزای اصلی “پلیول و ایزوسیانات” با مواد کاتالیزور در فشار بالا و در شرایط تولید ویژه تشکیل شده است.

با استفاده از ساختار عایق بندی حرارتی برتر، پلی اورتان یا پلی یورتان از ثبات ابعادی بالایی برخوردار است و آب را جذب نمی کند، باکتری ایجاد نمی کند و عملکرد مکانیکی آن به دلیل مقاومت فشاری بالا بسیار بالاست.

ساندویچ پانل پلی ایزوسیانوریت (PIR)

هنگامی که عناصر اصلی فوم پلی یورتان از نظر شیمیایی در مقادیر مختلف مخلوط واکنش نشان دهند، ساختار ماکرومولکولی جدید به نام پلی ایزوسیانورات شکل می گیرد.

فوم سفت و سخت پلی ایزوسیانورات نسخه ای از پلی اورتان با مقاومت بیشتر در برابر آتش است که در واقع به خاطر ساختار خاص آن است.

در صورت بروز آتش سوزی، شکل گیری دود در مقایسه با پلی اورتان بسیار کم است.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل های دیواری جدار از مراکز تجاری گرفته تا کارخانه ها و از تاسیسات صنعتی گرفته تا انبارها و بسیاری از مناطق استفاده می شود.

بسته به نوع عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی و الزامات مقاومت در برابر حریق، جدارپانل ساندویچ پانل هایی با عایق پلی یورتان و پلی ایزوسیانوریت تولید می کند.

علاوه بر استفاده این پنل ها برای نمای بیرونی ساختمان به صورت عمودی یا افقی، از این پانل های دیواری می توانید در داخل منازل به عنوان دیوار پارتیشن و سقف مجازی استفاده کنید.

جدار پانل با داشتن ساندویچ پانل های دیواری با انواع اتصالات داخلی و خارجی، سطوح مختلف و پروفایل های متنوع، راه حل های قابل اعتماد و زیبایی را برای ساختمان های شما ارائه می دهد.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری نوعی از مصالح ساختمانی که از دو لایه ورق که مابین آنها فوم تزریق شده است جهت پوشش دیوار بکار می‌رود که این محصول توسط شرکت جدار در رنگ های دلخواه برای مشتریان تولید شده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

ساندویچ پانل دیواری جدار برای پوشش دیواره‌های فضاهای صنعتی، سردخانه‌ها، کانکس‌ها، ساختمان‌های پیش ساخته و ... به کار می‌رود. این ساندویچ پانل دارای عرض مفید ۱/۱۴ متر وگستره ضخامت از ۴ تا ۲۰ سانتی‌متر است.

نحوه نصب ساندویچ پانل دیواری

قبل از نصب ساندویچ پانل های دیواری موارد زیر مورد اهمیت است:

برای حصول اطمینان از آب بندی ها لازم است در محل چفت شدن ساندویچ پانل ها قبل از چفت کردن ساندویچ پانل ها محل درز پانل ها با اسپری پلی یورتان پر شده و سپس پانل دیگر قبل از پف کردن کامل پلی یورتان جا زده شود این کار باعث می شود:

  1. آببندی ساندویچ پانل ها در محل اتصال به هم زیاد تر باشد.
  2. چسبندگی ساندویچ پانل ها به هم در محل درز زیادتر شود.
  3. تبادل حرارتی در محل اتصال بسیار کمتر گردد.
  4. نشیمنگاه ساندویچ پانل ها “طولی و عرضی” در محل اتصال به شاسی یا ساختمان توسط ناودانی های مخصوص به ضخامت 1.5 یا 2 میلیمتر یا بیشتر “بستگی به ضخامت و طول ساندویچ پانل مورد استفاده” است.

نحوه اتصال این ناودانی ها به شاسی فولادی توسط پرچ با فواصل 25 الی 30 سانتی متر انجام می گیرد و در موارد استفاده روی بتن و … از تفنگی مخصوص به نام میخ کوب زن چاشنی دار استفاده می شود اما استفاده از میخ کوب زن روی قطعات فولادی توصیه نمی شود. لازم به ذکر است قبل از جازنی ساندویچ پانل ها در داخل ناودانی ها بهتر است داخل ناودانی ها هم با اسپری پلی یورتان، عایق کاری گردد.

انواع ورق ساندویچ پانل دیواری

ردیف

پوشش (Coating)

نوع

ضخامت

1

پیش رنگ کوره ای 25-30µ

آلومینیوم

0.7mm

آلوزینک

0.3-0.7mm

گالوانیزه

0.3-0.7mm

2

فویل آلومینیوم

80-200µ

3

کاغذ کرافت مصلح به فویل آلومینیوم

80-110g/m2

 

 

 

 

 

 

 

انواع فوم ساندویچ پانل دیواری

نوع

دانسیته

ضخامت

تیپ

پلی یورتان (PUR)

30-60Kg/m3

20-200 mm

B1 – B2 – B3

پلی ایزوسیانوریت (PIR)

30-60Kg/m3

20-200 mm

 

 

 

 

ابعاد ساندویچ پانل دیواری

شرح پانل

عرض مفید(cm)

عرض غیر مفید(cm)

نوع اتصال

دیواری کوچک

101

103.5

فاق و زبانه نمایان

دیواری بزرگ

113

115.5

فاق و زبانه نمایان

پیچ مخفی

101

106

فاق و زبانه پنهان

 

 

 

 

 

فرم پوشش ساندویچ پانل دیواری

رویه

ریلی

میکرو

صاف

زیره

ریلی

صاف

 

 

 

ساندویچ پانل سقفی

به نوعی از مصالح ساختمانی که از دو لایه ورق که مابین آنها فوم تزریق شده و جهت پوشش سقف بکار می‌رود ساندویچ پانل سقفی گفته می شود که این محصول توسط شرکت جدار در رنگ های دلخواه برای مشتریان تولید شده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

ساندویچ پانل سقفی جدار برای پوشش سقف های فضاهای صنعتی، سردخانه‌ها، کانکس‌ها، ساختمان‌های پیش ساخته و ... به کار می‌رود.

ساندویچ پانل سقفی از ضخامت ۴ الی ۲۰ سانتی‌متر با فوم تزریقی پلی یورتان سخت (دانسیته ۲±۴۰) تولید می‌شود.

این ساندویچ پانل مقاوم در برابر رشد گیاهان و قارچ ها و دارای ضریب هدایت حرارتی پایین می‌باشد.

عرض مفید پانل سقفی 101 سانتیمتر و عرض غیر مفید آنها 108 سانتیمتر است.

انواع ساندویچ پانل سقفی

جدارپانل با توجه به نیاز سازندگان و طراحان انواع ساختمان ها، پانل های سقفی عایق بندی شده پلی یورتان و پلی ایزوسیانوریت را در انواع استانداردهای مختلف تولید می کند.

مجموعه کارخانجات جدار پانل، در گستره محصولات خود ساندویچ  پانل های سقفی را برای سقف های تراس با شیب کم و پانل های سقفی GRP را برای سازه های دامداری و مرغداری ارائه می دهد.

ساندویچ پانل یک ساختار سبک و مرکب است که از دو طرف به دولایه محدود شده و در وسط یک لایه عایق قرار دارد که ماده عایق می بایست بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد.

ساندویچ پانل ها به دو گروه پانلهای سقفی و پانل های دیواری تقسیم می شوند.

مزایای ساندویچ پانل سقفی

مزایای ساندویچ پانل‌های سقفی عمدتاً مربوط به کاهش هزینه، کاهش زمان ساخت، سبک شدن سازه و کاهش مصرف انرژی می باشد.

مقایسه بین فن‌آوری سقف‌ها با روکش ساندویچ پانل و فن‌آوری های ساختمانیِ سنتی مبتنی بر سقف سفت‌کاری، مزایای ساندویچ پانل‌ سقفی را در سه حوزه مهم نشان می‌دهد:

هزینه‌های مستقیم

ساخت یک سقف در هر دو فناوری، به سطوح مشابه هزینه‌ و سرمایه نیاز دارد و مقایسه در این حوزه، هزینه‌های مصالح ساختمانی، نیروی کار و حمل و نقل را شامل می‌شود که مشخص می گردد هزینه و قیمت ساندویچ پانل سقفی بسیار پایین تر از سایر مصالح می باشد.

زمان ساخت

یک سقف براساس فرآیند بنّایی سنتی ممکن است یک ماه به طول انجامد. سقفی با همان حجم با استفاده از ساندویچ پانل سقفی فقط چند روز زمان می‌برد. زمان ساخت‌وساز بسیار مهم است؛ هرچه زودتر یک ساختمان تولیدی یا انبار برای استفاده راه‌اندازی شود، زودتر می‌توان به بازده سرمایه‌گذاری برسد.

ساختمان‌های دارای ساندویچ پانل سقفی، به جای «ساخته شدن» مونتاژ می‌شوند. قطعات ساختاری به اتمام رسیده و اجزای روکش فلزی وارد سایت می‌شوند. سپس مانند سقفی متشکل از آجرهای اسباب‌بازی جمع می‌شوند. علاوه بر این، دیگر نیازی به انتظار نیست تا پوسته سقف، رطوبت اضافی خود را از دست بدهد.

مراحل ساخت و ساز

با استفاده از این پانل ها مراحل ساخت هر سازه ای بسیار آسانتر و با سهولت بیشتری انجام می گیرد.

نوع

عرض مفید

عرض غیر مفید

نوع اتصال

سقفی

101 سانتیمتر

108 سانتی متر

نمایان

 

 

 

انواع ورق ساندویچ پانل

ردیف

پوشش  (Coating)

نوع

ضخامت

1

پیش رنگ کوره ای 25-30µ

آلومینیوم

0.7mm

آلوزینک

0.3-0.7mm

گالوانیزه

0.3-0.7mm

2

فویل آلومینیوم

80-200µ

3

کاغذ کرافت مصلح به فویل آلومینیوم

80-110g/m2

 

 

 

 

 

 

 

کاربردهای ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل‌های سقفی در غالب موارد، عناصر پیش‌ساخته مقرون به صرفه‌ای هستند که از یک هسته عایق داخلی بین دو لایه ورق استیل رنگی تشکیل شده‌اند.

ساندویچ پانل سقفی، ایده‌آل برای تأسیسات صنعتی، تجاری و کشاورزی و ژئوتکنیک است.

بدلیل خواص عایق پلی یورتان، تطبیق‌پذیری آن، ظرفیت بار و سهولت نصب آن، این نوع ساندویچ پانل‌ها را برای انتخاب صوتی برای هر نوع پروژه، از نوسازی تا بهسازی سقف، گزینه مناسبی قرار می‌دهد.

ساندویچ پانل سقفی یکی از مصالح ساختمانی مدرن است که به عنوان روکش سقف مورد استفاده قرار می‌گیردو مشخصات ذوزنقه‌ای پانل‌های ساندویچی، استحکام، سفتی و سهولت در نصب را فراهم می‌کند.

هسته پشم معدنی یا فوم پلی‌استایرن محصورشده در روکش فلزی گالوانیزه، عایق‌بندی خوبی را ارائه می‌کند.

تنظیم مناسب هسته عایق، به نصب آسان و سریع آن انجامیده و استفاده از درزگیرهای اضافی بین پانل‌ها را غیرضروری ساخته و به کاهش هزینه‌های نصب کمک کرده است.

ساندویچ پانل‌های سقفی به عنوان مصالح ساختمانی اقتصادی و ایمن در سقف سالن‌های ساختمانی، انبارها، فروشگاه‌های بزرگ، ساختمان‌های محل نگهداری دام، حتی در غرفه‌ها، کانتینرها و اغلب در سازه‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در مقایسه با صفحات فلزی یا لمینت‌های کامپوزیت، سازه‌های ساندویچ سقفی دارای ویژگی‌های جالبی همچون ظرفیت جذب انرژی بالا، سختی و استحکام خمشی بالا و بهبود پایداری هستند.

 بیشتر ساندویچ پانل‌های سقفی به عنوان پانل‌های پیش‌ساخته آماده ارائه می‌شوند که به شما امکان می‌دهند مواد عایق مختلف، پروفیل‌ها، ابعاد عایق، سطوح و طیف وسیعی از رنگ‌ها را انتخاب کنید.

انتخاب نوع ساندویچ پانل سقفی، به شرایط نوع سازه یا ساختمان، بخصوص سقف آن بستگی دارد و همچنین آب و هوای منطقه و دمای محیط داخلی، از دیگر عوامل با اهمیتی است که در انتخاب ساندویچ پانل باید لحاظ شوند.

ساندویچ پانل‌های سقفی به صورت‌های دوطرف ورق، یکرو ورق یکرو فویل، یکرو ورق یکرو نایلون، و یکرو ورق یکرو کاغذ موجود هستند.

ساندویچ پانل اتاق تمیز

کلین روم یا اتاق تمیز اصولاً به محیطی گفته می‌شود که باید حداقل امکان ورود و خروج هوا در آن وجود داشته باشد. در این فضا ها همچنین جریان آلاینده هایی ماننده گرد و غبار، میکروبهای معلق در فضا، بخار مایعات و … نباید وارد شود.

در کلین روم ها هیچ جریان خارجی نباید وارد شود و حتی افرادی که به این مکان ها وارد می شوند ابتدا باید دوش هوا گرفته و لباس مخصوص داشته باشند به همین جهت باید از سقف و دیواره های مخصوص استفاده کرد که امکان ورود و خروج هوا به کمترین مقدار ممکن برسد.

در این اتاق ها تولید و یا تحقیقات علمی و صنعتی صورت می‌گیرد؛ به همین دلیل در این محیط مقدار آلاینده های زیست محیطی بسیار پایین تر از حد معمول فضای یک محیط بسته می‌باشد.

آلاینده‌های معمول عبارتند از: گرد و غبار، میکروب های معلق در فضا و بخار مایعات محیطی.

بطور دقیق تر اتاق تمیز محیطی با آلایش کنترل شده ذرات معلق در فضاست که در هر متر مکعب آن تعداد معینی ذره موجود است. بطور مثال در ساختار تعریف شده در ISO برای اتاق‌های تمیز  تعداد کمتر از ۳۵ میلیون ذره در هر متر مکعب تشریح شده‌است. اتاق‌های تمیز معمولاً برای تولید مواد نیمه رسانا مانند ژرمانیوم، سیلیکون و کاربرد دارند. همچنین برای تولید لوازم تکنولوژیک پزشکی و زمینه‌های دیگر که تولیدات مربوط به آنها نیاز به محیطی بسیار پاکیزه و فاقد آلودگیهای عادی محیط دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. ساخت اتاق تمیز با ساندویچ پانل کلین روم استاندارد  انجام می گردد.

جنس ساندویچ پانل اتاق تمیز

ساندویچ پانل های کلین روم معمولا صاف هستند که این کار امکان جایگیری گرد و غبار و باکتری در آن را از بین می برد.

از دیگر ویژگی های ساندویچ پانل های کلین روم  این است که مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی، پوسیدگی، و میکروب ها و باکتری ها دارند.

ساندویچ پانل های دورو صاف آلوزینک معمولا با ضخامت های 0.6  و 0.7 میلیمتر قابل تولید می باشد و عایق به کار رفته نیز می تواند پلی یورتان یا پلی استایرن باشد که امروزه پلی یورتان بدلیل خواص عایق بودن و مقاومت بالا بیشتر استفاده می شود.

ساندویچ پانل های دوطرف صاف با عرض ثابت 1.045 متر مربع و طول دلخواه عرضه می گردد.

نوع خاصی از ساندویچ پانل های دورو صاف مدل ضد حریق می باشد که در دو کلاس b2 و b3 تولید می گردد.

ساندویچ پانل سردخانه ای

سردخانه های بالای صفر

به سردخانه هائی که قابلیت تنظیم دما از صفر درجه سانتیگراد الی ۵+ درجه سانتیگراد را داشته باشند سردخانه های بالای صفر گفته می شود.

 این  سردخانه‌ها معمولا در صنعت و کشاورزی و جهت نگهداری، میوه جات، صیفی جات، سبزیجات، پیش سردکن‌های کشتارگاه ها و هرگونه محصولاتی که به این دما نیاز دارند استفاده می‌شود.

سردخانه‌های زیر صفر

 به سردخانه هائی که  قابلیت تنظیم دما از صفر درجه سانتیگراد الی ۲۵- درجه سانتیگراد را داشته باشند سردخانه‌های زیر صفر گفته می شود.

این سردخانه‌ها معمولا جهت  نگهداری گوشت، مرغ، ماهی، بستنی و هرگونه محصولاتی که به این دما نیاز دارند استفاده می‌شود.

شرکت فرا صنعت جدار با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص اقدام به طراحی و ساخت یخچال‌های پشت کامیونی و وانتی و انواع پانل های سردخانه ای می‌نماید که این یخچال ها قابلیت نصب بروی انواع خودرو در تناژهای مختلف را دارا می‌باشند.

قیمت ساندویچ پانل سردخانه ای

قیمت ساندویچ پانل سردخانه ای نیز درست مانند بسیاری از دیگر محصولات تابع نرخ ارزهای خارجی بوده و دائماً در حال نوسان است. با این حال قیمت سردخانه علاوه بر تغییرات نرخ ارز تابع درب، موقعیت، دمای نگهداری، نوع و برند اواپراتور و کندانسور، برق مصرفی، تابلو برق، شیرآلات و کنترل آلات و در نهایت کیفیت نصب و راه اندازی است.

بطور کلی می توان با مبلغی بین 30 تا 50 میلیون تومان یک سردخانه کوچک زیرصفر احداث کرد در حالیکه ممکن است قیمت یک سردخانه زیرصفر با ابعاد متوسط نیز تا نزدیک به 300 میلیون تومان برسد.

کانال پیش عایق

کانال پیش عایق در این سیکل نقش بسیار پر رنگی دارد، چرا که شکل، اندازه و مسیر کانال کشی و هماهنگی آن با  معماری و سازه ساختمان و همچنین قدرت سیستم تهویه مطبوع بسیار مهم می باشد.

مقطع کانال ممکن است دایره ای، مستطیل و … بسته به انتخاب و ضرورت های سیستم متفاوت باشد .

تعبیه و راه اندازی کانال پیش عایق برای اهداف گرمایشی،  تهویه مطبوع و همچنین  داشتن یک سیستم تهویه مطبوع با عملکرد مناسب و مورد نیاز مجموعه در بهینه سازی مصرف سوخت کمک بسزایی خواهد کرد.

کانال های پیش عایق می تواند از جنس های مختلفی ساخته شود که در این میان کانال هایی با پیش عایق فوق سبک هوارسانی از نوع عایق PU  و PIR  با دولایه فویل آلومینیوم گزینه مناسبی برای انتخاب یک سیستم انتقال هوا به شمار می آید.

ویژگی کانال های پیش عایق

  1. صرفه اقتصادی و کاهش هزینه ها  به دلیل حذف هزینه های عایق  و دستمزد عایق کاری
  2. بهینه سازی انرژی و کاهش مصرف سوخت سیستم
  3. عایق صدا و لرزش
  4. عدم نیاز به هوابندی و درز گیری
  5. مقاوم در برابر ضربه و شکستگی
  6. مقاوم در برابر ایجاد شبنم و کندانس و جلوگیری از خسارت های احتمالی
  7. سرعت ساخت و نصب بالا
  8. مقاوم در برابر خوردگی و تجمع حشرات موذی
  9. دارای عایق بندی (از پیش عایق )
  10. حمل آسان به دلیل وزن سبک( حدود یک هفتم ورق گالوانیزه )
  11. مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی
  12. دوستدار محیط زیست فاقد CFC
  13. ضریب حرارتی بسیار پایین
  14. کند سوز و مقاوم در برابر اشتعال
  15. قابل شسشتشو و نظافت

پنل‌های عایق پلی‌اورتان و پنل‌های فنولیک:

مجاری هوا به‌طور سنتی از ورق‌های فلزی ساخته شده که ابتدا نصب و سپس عایق‌بندی می شوند. ولی امروزه فروشگاه‌های تولید ورق فلزی کانال‌های فولادی گالوانیزه و عایق‌بندی‌شده را یکجا ارائه می‌دهند. با این حال، مجرای ساخته شده از پانل‌های عایق سفت و سخت، دیگر نیازی به عایق‌کاری ندارند و می‌توانند در یک مرحله نصب شوند. هر دو پنل پلی‌اورتان و فنولیک فوم با روکش‌های آلومینیومی به‌کار رفته در دو طرف داخل و بیرون تولید می‌شوند.

کانال از پیش عایق جدارپانل

شرکت فرا صنعت جدار تولید کننده داکت های فوق سبک هوارسانی یا کانال پیش عایق می باشد که از یک ساختار مرکب و از سه جز تشکیل شده اند.

 لایه میانی از فوم پلی یورتان (PU) و یا فوم پلی ایزوسیانورات (PIR) به عنوان عایق حرارتی و دو لایه در اطراف  از جنس فویل آلومینیومی مسلح یا معمولی می باشند.

ورق های پوششی

در انتخاب مصالح ساختمانی باید عوامل محیطی زیادی مانند سیل، زلزله، طوفان و... را در نظر داشت. یکی از ورق های پوششی جهت ساخت سوله ورق های پلی کربنات می باشد ورق های پلی کربنات با دارا بودن ویژگی هایی همچون ضد ضربه، مقاوم و شفافیت بسیار بالا یکی از بهترین جایگزین ها به جای استفاده از شیشه می باشد که همین امر باعث رایج بودن استفاده از آن در مصالح ساختمان می باشد.

یکی از دیگر از ویژگی های این ورق ها سبک بودن آن می باشد که این ورق را در برابر زلزله مقاوم کرده است.

کانکس

تا بحال از خود سؤال کرده اید که تاریخچه کانکس به چه زمانی بازمی گردد؟ در واقع این سازه مصنوعی در روند جنگ جهانی دوم، جنگ کره و همینطور جنگ ویتنام بسیار کلیدی بود. چراکه ارتش آمریکا از آن برای حمل و نقل مواد غذایی و دیگر تجهیزات استفاده می کرد.

انواع اولیه کانکس بسیار ساده و تنها با هدف انتقال بار و موادغذایی ایجاد شدند اما به مرور زمان کاربردهای وسیعی پیدا کردند بطوری که امروز از جمله صنایع بسیار پرکاربرد به حساب می آیند.

کمتر جایی از شهرمان را پیدا می کنیم که اثری از این سازه ساخته دست انسان در آن مشاهده نکنیم.

تابحال به این موضوع دقت کرده اید که خیلی از محصولات خارجی را با نام برندهای آن ها می شناسیم؟

یکی از مثال های معروف همین واژه کانکس است.

در واقع این واژه نام یک سازه دست انسان نیست، بلکه نام یک کمپانی آمریکایی به نام the Container Express یا به اختصار CONEX بود که در اواخر سال های 1952 ایجاد گردید.

همانطور که گفتیم، اهمیت این کانکس ها به اندازه ای بود که تا سال 1967 یکصد هزار عدد از آن ها ساخته و در جریان جنگ ویتنام بکار گرفته شده بودند.

ضرورت استفاده از کانکس

همانطور که پیش تر گفتیم هدف اولیه از ساخت کانکس استفاده در حمل و نقل و ذخیره بود، اما درحال حاضر رشد جوامع، بخصوص در کلان شهرها مهم ترین علت در گوناگونی کانکس ها شده است.

گاه نیاز داریم که در مدت زمان کوتاه کمپی را احداث و آماده خدمت رسانی کنیم یا گاهی پیش آماده که نیاز به سازه ای داریم که براحتی از مکانی به مکان دیگر جابجا شود یا حتی نیاز داریم تا درون یک سازه ی بسیار بزرگ مثل یک فروشگاه زنجیره ای سازه های موقتی با اندازه های مختلف ایجاد کنیم. در همه ی موارد فوق کانکس به کمک ما می آید! بنابراین باید بهترین انواع کانکس را شناخته و کاربردها و مزایای آن ها را از نظر بگذرانیم.

کانکس یک سازه به همراه تعدادی اتاق یا فضای پیش ساخته است و دارای تمامی امکانات لازم با توجه به نوع مصرف و استفاده آن است.

برای مثال کانکس های مسکونی دارای آشپزخانه، حمام و… بوده و از سیم کشی برق و تلفن برخوردار بوده که به راحتی می توان در آن ها ساکن شد.

سازه های کانکس به شکل چرخ دار یا بدون چرخ تولید می شوند و قابلیت انتقال به شکل های مختلف زمینی، دریایی و هوایی را نیز دارند.

برمبنای مرسوم ترین طبقه بندی موجود، کانکس ها به انواع ویلائی، خدمات شهری، کارگاهی و اداری تقسیم می شوند.