به ایران آگهی خوش آمدید

اطلاعاتی در خصوص دام و گوسفند زنده چند قلوزا

پرورش گوسفند زنده چند قلوزا در صنعت دامپروری دلایل زیادی دارد زیرا با قدمت زیاد آن بشر را در طول تاریخ به خود مشغول کرده است تا جایی که اکثر نیازها از این طریق برطرف می شود؛ اما گاهی اوقات پرورش دام زنده از نظر اقتصادی به صرفه نبوده و خساراتی برای صاحبان این صنعت به بار می آورد. البته مهم ترین دلیل افت این صنعت هزینه بردار بودن کارگر، نگهداری گوسفندان و گرانی علوفه می باشد. با این وجود جهت تامین گوشت، لبنیات و پشم راهی غیر از رسیدگی و ازدیاد بهره وری از دام زنده وجود ندارد بنابراین طبق نظر محققان نژاد گوسفندان چند قلوزا گزینه مناسبی جهت پاسخگویی به نیازهای صنعت دامپروری می باشد. بعضی از نژادها گوسفند قابلیت چند قلویی دارند اما اکثرشان این پتانسیل را دارا نیستند حال اگر خواهان گوسفند چند قلوزا هستید با استفاده از روش های جدید و برنامه های اصلاحی می توانید قابلیت چند قلوزایی را در دام تقویت کنید؛ بنابراین متخصصان ب روی نژادهایی کار می کنند که سلول های جنسی و ژن مرغوبی دارند در نتیجه زودتر به هدف دست می یابند.

جهت خرید دام زنده به سایت وان شیپ مراجعه نمایید...

خرید دام زنده

میش چند قلوزا یا گوسفند زنده چند قلوزا چیست؟

به گوسفندی که با توجه به ژن های خود قابلیت چند قلوزایی دارد میش چند قلوزا یا گوسفند چند قلوزا می گویند؛ بنابراین پرورش و سپس فروش دام زنده به خصوص گوسفند چند قلوزا بهترین گزینه در صنعت دامپروری می باشد که از آینده کاری خوبی برخوردار است و چند قلوزا بودن گوسفند یکی از ملاک های پرورش آن می باشد.

فلاشینگ در گوسفند زنده چند قلوزا چیست؟

فلاشینگ روشی از جیره بندی است که چند قلوزایی را در دام زنده تقویت می کند بنابراین با اجرای جیره فلاشینگ برای گوسفندان با هر نژادی قابلیت دو قلوزا یا چند قلوزا به طور چشمگیری افزایش می یابد.

مراحل پرورش گوسفند زنده چند قلوزا:
پرورش گوسفند زنده چند قلوزا به چهار مرحله نیاز دارد که کل مراحل به شرح زیر می باشد.

در مرحله اول از فلاشینگ گوسفند ها به مدت ده روز در مراتع بی علف چرا می کنند یا اگر در پرورشگاه هستند جهت تغذیه از علوفه با ارزش غذایی کم استفاده می کنند. همچنین در صورت امکان از واکسن آنتروتوکسمی برای واکسینه کردن گوسفندان استفاده می کنند.

در مرحله دوم از فلاشینگ گوسفند ها را به مدت پانزده روز با یونجه تازه و دانه هایی مانند تریتیکاله و جو و یا ترکیبی از این دو تا تغذیه می کنند. سپس با فرا رسیدن روز سیزدهم کارشناسان مرحله سوم را در بین مرحله دوم فلاشینگ شروع می کنند.

در مرحله سوم که از روز سیزدهم مرحله دوم آغاز می شود باید به مدت سه روز قوچ ها و گوسفندها در مقابل یکدیگر قرار دهند بدون اینکه با هم تماس داشته باشند

در مرحله چهارم از فلاشینگ در روز شانزدهم تغذیه دام زنده که همان یونجه است را قطع کنید سپس قوچ ها و میش ها در یک محیط کنار هم قرار می دهید و تغذیه آنها به صورت دانه ای به مدت ده روز دیگر ادامه دهید با پایان این ده روز دوباره گوسفندها را در جیره یا فلاشینگ نگه دارید.

گوسفند زنده

بهترین نژاد گوسفند زنده چند قلوزا

گوسفند رومانف

بهترین نژاد گوسفند زنده چند قلوزا در سطح جهان گوسفند رومانف است که با نژادی خالص رکورد زاییدن نه بره را دارد. افزایش وزن این دام زنده در یک روز حدود سیصد گرم است. دیگر خصوصیات این گوسفندان بلوغ زودرس آنها است که در سن سه الی چهار ماهگی اتفاق می افتد‌. همچنین جفت گیری قوچ رومانف با حدود هشتاد میش همین نژاد در هفته دهم الی بیستم صورت می گیرد.

گوسفند سافولک

نژاد گوسفند سافولک از تلاقی میان قوچ southdown و میش norfolk حاصل شده که در حال حاضر به عنوان یک نژاد تثبیت شده شناخته می شود. مهم ترین ویژگی این نژاد چند قلوزا رشد سریع بره ها است.

گوسفند نژاد افشاری

گوسفند نژاد افشاری به دلیل پشم و گوشت عالی پرورش آنها بسیار به صرفه می باشد. زادگاه اصلی این نژاد زنجان است اما به دلیل سازگاری در اکثر استان پرورش داده می شود. همچنین نژاد افشاری به علت کیفیت بالای گوشت، رشد سریع گوسفندان، مقاومت بالای جسمی آنها در برابر سرما، سطح بالای قابلیت دوقلوزایی و بهبود کیفی و کمی پشم دام زنده اهمیت زیادی در بین سایر نژادها دارد.

گوسفند نژاد قشقایی

فصل زایش نژاد قشقایی بیشتر در پاییز و زمستان است و بره های آنها بیشتر به صورت دو قلو و سه قلو می باشد.

گوسفند نژاد کردی

گوسفندان نژاد کردی در دو دسته تیپ کوهستانی و تیپ دشتی تقسیم بندی می شوند که از نظر وزن گیری، شیردهی، پشم و دوقلو زایی در سطح بالایی قرار دارند.

گوسفند نژاد مهربان

گوسفندان نژاد مهربان حدود سیزده درصد زایش دوقلو دارند که بیشتر آنها در همدان پرورش داده می شوند. همچنین پرورش این نژاد آنقدر به صرفه است که نژاد رومانف را با آن تلفیق کرده اند تا نژاد جدیدی حاصل کنند.

راهکارهای مناسب و عملی برای افزایش گوسفند زنده چند قلوزا

  • مصرف کنسانتره کامل و مفید
  • در دسترس قرار دادن محیط تمیز و سالم
  • تحریک رحم گوسفند ماده جهت افزایش باروری با بازدهی بالا قبل از عمل جفت گیری
  • فلاشینگ یا جیره غذایی کامل
  • جلوگیری از ایجاد اضطراب و استرس برای دام زنده
  • استفاده از مواد معدنی مفید و مناسب جهت غنی سازی تغذیه گوسفندان
  • سیدر گذاری

نقش تغذیه در پرورش گوسفند زنده چند قلوزا

تغذیه نقش بسزایی در پرورش گوسفند زنده چند قلوزا دارد. طوری که رشد سریع و بهتر بره ها را در بر می گیرد. همچنین علوفه مصرفی گوسفند مادر باید سرشار از مواد معدنی باشد تا به محض تولد بره از رشد سریع و ذخیره چربی کافی بهره ببرد. البته نوع تغذیه بر کمیت و کیفیت آغوز نیز تاثیر می گذارد و آغوز نقش اصلی در تغذیه اولیه بره دارد. میش ها باید به اندازه کافی خوراک با منبع پروتئین، مواد مفید دیگر و انرژی زا در اختیار داشته باشند و قبل از فصل جفت گیری به شرایط جسمی آنها توجه کنند. طوری که گوسفندانی بسیار لاغر هستند گزینه مناسبی برای جفت گیری نمی باشند زیرا بره ها متولد شده از آنها نیز ضعیف هستند در نتیجه این بره ها جوابگوی هزینه ها مصرفی در دامداری نمی باشند. در مرحله آخر مراقبت های بهداشتی در زمان بارداری گوسفندان اهمیت زیادی دارند برای نمونه اگر گوسفندان شما در دوران های قبل سقط جنین داشته باشند باید با مشورت دامپزشک گوسفندان را واکسینه کنید.

جهت استعلام قیمت به سایت وان شیپ به نشانی https://onesheep.ir مراجعه نمایید...