به ایران آگهی خوش آمدید

علت سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی بکو

بکو یکی از شرکت های تولید کننده انواع لوازم خانگی است که جاروبرقی و ظرفشویی هایی که تا به امروز تولید کرده است توانسته رضایت بسیاری از مردم ایران را به خود جلب نماید.

این مطلب در باره یک بخشی از تعمیر لوازم خانگی بکو است که به جاروبرقی و ظرفشویی اختصاص داده ایم امیدوارم که برای شما مفید واقع شود باما همراه باشید.

علت سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی بکو :

اگر شما نیز با مشکل علت و سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی بکو مواجه شده اید و آرامشتان را بهم ریخته است با ما همراه باشید تا به بررسی این مورد بپردازیم.

زمانی که شما با سر و صدای ماشین ظرفشویی خود مواجه می شوید باید قطعات بسیار مختلفی را مورد بررسی قرار دهید و بعد از عیب یابی اقدام به رفع مشکل نمایید. در ادامه به مواردی که باعث بروز این مشکل میشود اشاره خواهیم کرد. در صورتی که شما سر و صدای از دستگاه خود میشنوید باید فورا اقدام به رفع مشکل نمایید در این غیر اینصورت در آینده ای نه چندان دور باید دست به تعمیر ظرفشویی بکو خود نمایید.

خرابی پمپ تخلیه :
در صورتی که پمپ تخلیه دستگاه شما دچار مشکل شود یا اجسام خارجی داخل پمپ تخلیه قرار بگیرد باعث میشود که دستگاه به سر و صدا بیافتد. در صورتی که علت سر و صدای دستگاه وجود جسم خارجی باید شما باید محفظه پمپ را بررسی و تخلیه نمایید و هرگونه جسم خارجی را خارج نمایید. چون اجسام به پروانه پمپ گیر کرده و باعث میشود که صداهای زیادی تولید شود و اگر اقدام نکنید آسیب جدی به دستگاه وارد خواهد شد.

خرابی بازوی اسپری :
در بعضی مواقع امکان دارد که اجسام به بازوی اسپری برخورد کنند و ساییده شوند که این کار باعث تولید صدا خواهد شد. همچنین بازوی اسپری را مورد بررسی قرار دهید در صورتی که به راحتی نچرخد دچار مشکل شده و امکان دارد که سر و صدا به خاطر خرابی آن باشد.

خراب شدن یاتاقان :
یاتاقان حلقه ای است که جنس آن معمولا پلاستیکی است و داخل بازوی اسپری و بازوی شستشو قرار دارد. علت اصلی سر و صدای ماشین های ظرفشویی معمولا به خاطر ساییده شدن این حلقه پلاستیکی است شما برای اینکه متوجه شوید این قطعه سالم است یا خیر میتوانید اسپری را بچرخانید در صورتی که چرخش کاملا آزادانه و بدون مشکل بچرخد یعنی مشکلی ندارد.

چینش ظروف :
گاهی اوقات امکان دارد که شما ظرف ها را به درستی داخل دستگاه قرار نداده باشید و چینش نادرست ظروف باعث شود که هنگام فعالیت دستگاه ظرف ها سر و صدا تولید کنند.

تعویض فیلتر جاروبرقی :
درصورتی که قصد تعویض فیلتر جاروبرقی بکو خود را دارید با مطالعه ادامه این مطلب میتوانید به خوبی این کار را انجام دهید. در صورتی که سر موعد زمان فیلتر دستگاه را تعویض نکنید امکان دارد که مشکلات جدی برای دستگاه شما به وجود بیاید و در نهایت مجبور به تعمیر جاروبرقی بکو خود بشوید.

به صورت دوره ای مخصوصا زمانی که متوجه شدید قدرت مکش دستگاه کم شده است، فیلتر جاروبرقی را مورد بررسی قرار دهید تا در صورت نیاز اقدام به تعویض نمایید و اجازه وارد شدن فشار به موتور را ندهید.

شما میتوانید در 3 مرحله اقدام به تعویض فیلتر جاروبرقی بکو خود نمایید:
ابتدا لوله را از دستگاه جدا کرده سپس درب محفظه ای که کیسه در آن قرار دارد را باز نمایید. سپس باید کیسه را مورد بررسی قرار دهید اگر در حال ترکیدن است و دیگر جایی برای گرد و خاک های جدید ندارد باید تعویض شود. در مرحله آخر باید فیلتر را تعویض نمایید. فیلتر را به آرامی جدا کرده سپس فیلتر جدید را جایگزین نمایید.

نکات تعویض فیلتر  :
رسیدن رطوبت و نم به کیسه های جاروبرقی باعث بسته شدن فیلتر شده و خروج و مکش هوا دچار اختلال جدی خواهد شد. اگر به تازگی اقدام به تعویض فیلتر کرده اید بهتر است که دستگاه را با قدرت پایین روشن کرده سپس به مرور افزایش دهید. در صورتی که پاکت جاروبرقی خالی باشد و دستگاه با قدرت موتور بالا شروع به فعالیت کند حجم بسیار زیادی از هوا وارد کیسه شده و امکان دارد که کیسه پاره شود.

چه زمانی میکروفیلتر های جاروبرقی را تعویض کنیم ؟
میکروفیلترها قبل از اینکه اجازه دهند هوا وارد موتور شود فیلتر میکنند و معمولا بعد از گذشت 3 ماه تغییر رنگ پیدا خواهد کرد که بدین معناست که زمان تعویض آنها رسیده است. معمولا فیلتر های هپا بعد از هزار ساعت کار باید تعویض شوند.

اما اگر فیلتر را به موقع عوض نکنیم چه می شود ؟
اگر شما سر موعد زمان اقدام به تعویض فیلتر جاروبرقی بکو یا هر برند دیگر نکنید، فشار بسیار زیادی به موتور شما وارد خواهد شد و قدرت مکش کاهش پیدا خواهد کرد و در نتیجه عملکرد دستگاه دچار اختلال خواهد شد به همین خاطر در آینده ای نه چندان دور باید اقدام به تعمیر جاروبرقی بکو نمایید.

ماشین ظرفشویی بکو

امیدوارم که این مقاله مربوط به تعمیر لوازم خانگی بکو برای شما مفید واقع شده باشد در صورتی که هرگونه سوالی دارید و نیاز به راهنمایی یا تکنسین متخصص دارید میتوانید روی مجموعه کارسان سرویس حساب نمایید.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.